Εξηγώντας την Ενσυναίσθηση στα παιδιά

Το παρακάτω βίντεο φτιάχτηκε για να εξηγήσει καλύτερα την έννοια της ενσυναίσθησης (empathy) στους μαθητές της πρώτης δημοτικού που συμμετέχουν στην “ομάδα συναισθηματικής και κοινωνικής ενίσχυσης”. Χρησιμοποίησα τη φωνή μου για να “μεταγλωττίσω” την σύντομη ιστορία της αλεπούς, της αρκούδας και του ελαφιού που έχουν να μας που πολλά για την διαφορά μεταξύ Ενσυναίσθησης και Μη Ενσυναίσθησης. Εξηγούν με απλά λόγια ότι ενσυναίσθηση είναι “όταν καταλαβαίνεις και νοιάζεσαι για το πως αισθάνομαι”, ότι για να νιώσουμε το βαρύ συναίσθημα του άλλου χρειάζεται να αναζητήσουμε μέσα μας κάτι γνώριμο και επίσης βαρύ, και τέλος ότι αυτό που ανακουφίζει δεν είναι μια λύση σε ένα πρόβλημα αλλά η συναισθηματική σύνδεση με τον άλλο.

Ενσυναίσθηση είναι όταν αντέχουμε το βάρος και στηρίζουμε με αγάπη.

The following video was made to better explain the concept of empathy to first grade students who participate in the “social and emotional learning group”. I used my voice to “compile” the short story of the fox, the bear and the deer who have to teach us a lot about the difference between Empathy and No Empathy. They explain in simple words that empathy is “when you know and care about how I feel”, that “to connect with another person I have to connect with something in myself that knows that feeling!”, and finally that “a response can rarely make something better! What makes something better is connection”.

Embrace sadness and spread the love.

Λέξεις κλειδιά: ψυχολογοι αθηνα, παιδί, γονείς, ενσυναίσθηση, συναισθήματα

Χρήστος Κοροβίλας
Χρήστος Κοροβίλας
Είμαι Κλινικός Ψυχολόγος (ενηλίκων & παιδοψυχολόγος) και Ψυχοθεραπευτής. Σπούδασα ψυχολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο στην Αθήνα και στο Durham University στην Αγγλία όπου ολοκλήρωσα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στην αναπτυξιακή ψυχοπαθολογία. Έχω ειδικευτεί στη Συστημική - Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία, ενώ έχω εκπαιδευτεί σε προγράμματα θεραπείας ζεύγους, ψυχοεκπαίδευσης γονέων και τεχνικές διαχείρισης του άγχους.